• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden existensminimum

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Går emot legalitetsprincipen, man kan givetvis inte tillämpa ny lagstiftning retroaktivt.
Man har gjort få undantag. Ärvdabalken ändrades väl några dagar retroaktivt för att den nya lagen skulle omfatta de som omkom i tsunamin 2004
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2007

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
2
Poäng
11
Har sjukt många samtal där man önskar få behålla mer pengar, längsta varade nästan en timma. Jag var väl egentligen klar efter bara några minuter, förklarade att prisjusteringar inte påverkar löneutmätningen och att det krävs lagändring för att det ska bli något annat med det. Personen ville dock gärna berätta mer, jag försökte förklara att jag inte skulle ändra mig och att jag inte behövde mer info. Fick ändå sitta i ca 45 min och följa med i en mycket välgjord prisäsjämförelseanalys på i princip allt som finns på en normal icabutik som levererades på både in och utandning, och avslutades med "och därför kan ni ju inte dra något på min lön"
Jag svarade att jag för ganska länge sedan förklarade att jag inte kunde ändra något beslut och att jag inte hade någon användning för all den infon hen föredrog..
Har dom satt sig i den sitsen får hen skylla sig själv, får väl köpa ett par ringar falukorv o äta på .
 

Urgoth

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Har sjukt många samtal där man önskar få behålla mer pengar, längsta varade nästan en timma. Jag var väl egentligen klar efter bara några minuter, förklarade att prisjusteringar inte påverkar löneutmätningen och att det krävs lagändring för att det ska bli något annat med det. Personen ville dock gärna berätta mer, jag försökte förklara att jag inte skulle ändra mig och att jag inte behövde mer info. Fick ändå sitta i ca 45 min och följa med i en mycket välgjord prisäsjämförelseanalys på i princip allt som finns på en normal icabutik som levererades på både in och utandning, och avslutades med "och därför kan ni ju inte dra något på min lön"
Jag svarade att jag för ganska länge sedan förklarade att jag inte kunde ändra något beslut och att jag inte hade någon användning för all den infon hen föredrog..
Försökte upplysa en vän i den sitsen om det enkla och nyttiga med att baka eget knådfritt bröd med jäst och blötlägga bönor, göra storkok och frysa in, samt lära sig uppskatta rotfrukter. Föll för rätt döva öron. Sådana åtgärder ligger tydligen bortom det mänskligt möjliga, trots att det är min vardag. Med knådat bröd och två jäsningar i mitt fall ska tilläggas.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 079
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Försökte upplysa en vän i den sitsen om det enkla och nyttiga med att baka eget knådfritt bröd med jäst och blötlägga bönor, göra storkok och frysa in, samt lära sig uppskatta rotfrukter. Föll för rätt döva öron. Sådana åtgärder ligger tydligen bortom det mänskligt möjliga, trots att det är min vardag. Med knådat bröd och två jäsningar i mitt fall ska tilläggas.
Ja, det gäller att prioritera.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Vilken dum kommentar, livet kan vändas upp och ner på en minut och alla kan hamna på botten.
Önskar att folk tog bort inlägg från sånna som ny2007, är bara spydigt och direkt kränkande med inriktning på att trycka ner och höja sig själv. Svara inte personen vid sånna inlägg, bara ignorera:)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Önskar att folk tog bort inlägg från sånna som ny2007, är bara spydigt och direkt kränkande med inriktning på att trycka ner och höja sig själv. Svara inte personen vid sånna inlägg, bara ignorera:)
Håller med och mycket märkligt att moderatorerna tillåter direkta påhopp och kränkande kommentarer som förekommer här titt som tätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp